1 דקות קריאה
מוניות שירות לשדה התעופה ובחזרה - להמשיך את הנסיעה בכיף

מוניות שירות לשדה התעופה ובחזרה - להמשיך את הנסיעה בכיף


הקיץ שהגיע מבשר גם על תחילת עונת הנסיעות לחו"ל. עבור הישראלים שנוסעים לשדה התעופה וממנו, החלטנו לכתוב מדריך קצר על שירותי המוניות במקום

מעל ל-60% מתושבי ישראל יבקרו בשדה התעופה בחודשיים הקרובים, מה שכמובן מחזיר ומעלה את הדילמה לגבי אופי ההגעה המועדף. הכבודה הרבה (והכבדה) ושעות ההגעה הלא נוחות גורמות למרבית הציבור (מעל ל80% לפי הסקרים האחרונים) להעדיף פתרונות הסעה מותאמים אישית על פני התחבורה הציבורית (קווי השירות).

מנתב"ג- תחנת היציאה

בנמל התעופה קיימת אך ורק תחנת מוניות מורשה אחת, הממוקמת במפלס השלישי. איסוף נוסעים מכל מקום אחר בסביבת הטרמינל השלישי (כולל חניות וכו') אסורה, ומלבד הסיכון הבטחוני שבדבר, מנועה לגמרי מן הפיקוח על המחירים החל על כל המוניות באותה תחנת מוניות מורשה.

בתחנה ניתן להזמין מוניות ספיישל או להשתמש במוניות שירות לכמה מן הערים הגדולות בארץ. המחירים עבור מוניות הספיישל מצויינים במקום, וניתן לבדוק אותם גם כאן (media.mot.gov.il/pdf/he_traffic_public/nometer.pdf). המחיר בטור הראשון הוא עבור נוסע אחד, ובטור השני עבור שני נוסעים. נוסע נוסף יוסיף 14 ₪ למחיר הנסיעה, ומעל לשני תיקים יוסיפו עוד כשבעה שקלים עבור כל תיק. ניתן להסיע עד ילד אחד נוסף מתחת לגיל 5 ללא תשלום. הסעה של מעל ל-4 נוסעים מעל לגיל 5 דורשת מוניות גדולות יותר, שמורשות לגבות תעריפים גבוהים יותר.

כמו כן, הנסיעה מנתב"ג מוסיפה עוד 5 שקלים לעלות (ביחס לנסיעה לנתב"ג. העלות משוכללת כבר במחיר המצויין בטבלה הנ"ל). זיכרו כי הזמנה טלפונית של מונית בנסיעה לנתב"ג יכולה להוסיף גם היא 4.5 שקלים למחיר הנסיעה.

בין ספיישל לשירות- שירות מיוחד

על אף היותן מוניות שירות לכל דבר, מוניות שירות נתב"ג נהנות ממעמד ביניים בין קווי השירות הרגילים לבין מוניות ספיישל. מגוון חברות (נשר, המרכז, הכריות) מבצעות הסעות לנתב"ג ומנתב"ג אל הערים הגדולות, בעיקר ירושלים, תל אביב וחיפה. ההגעה למקומות אחרים בעייתית יותר ובדרך כלל דורשת התארגנות מראש, במיוחד בשעות לא רגילות (לילה, מועדים...).

כאמור מוניות שירות נתב"ג נחשבות בתור מוניות שירות מיוחד, כלומר היעד (או המוצא) הוא מפלס 3 בנמל התעופה, אולם האיסוף (או הפיזור) הוא בכתובת המדויקת בעיר היעד לפי בקשת הלקוח. בניגוד למחיר הנסיעה במוניות ספיישל, מוניות שירות מיוחד (מוניות שירות נתב"ג לדוגמא) גובות תעריף דומה עבור נסיעה בלילה וביום, כאשר המשפיע היחיד על המחיר הוא היעד. נסיעה לירושלים תעלה כ-55 שקלים, לחיפה כ-100 שקלים.

שימו לב שגם כאן ילד יחיד מתחת לגיל חמש יכול להצטרף למלווה (בתנאי שהם ישובים באותו מושב) ללא תוספת תשלום. עם זאת, חל איסור על הנהג להסיע יותר משני ילדים בסך הכל בצורה זו (ללא מושב נפרד וללא תשלום) באותה הנסיעה, וכל לקוח לא יכול לקחת יותר מאשר ילד יחיד על ברכיו. בכל מקרה, בגלל מחיריהן הזולים של מוניות ספיישל במהלך היום, מומלץ למשפחות המונות יותר מ3 נפשות לשקול הייטב את כדאיות השימוש במוניות שירות.

ישנם נהגי מוניות שמופיעים בשדה ומציעים לנוסעים לנסוע איתם למרות שאינם נמצאים בהסדר עם השדה. המחיר שהם ידרשו יהיה גבוה הרבה יותר ממוניות שבהסדר

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.